آغاز واردات و سود آوري آغاز واردات و سود آوري .

آغاز واردات و سود آوري

كالاهاي وارداتي از چين به ايران

 

فهرست كالاهاي وارداتي از چين به ايران در سه ماهه اول

اگرچه اكثر مردم به كيفيت كالاهاي چيني شك دارند، اما واردات از چين هميشه براي تجار جذاب بوده است! حاشيه سود كالاهاي وارداتي از چين به ايران آنقدر زياد است كه چين را به بزرگترين شريك تجاري ايران تبديل كرده است! چگونگي واردات از چين جداي از اينكه كالاهاي چيني ممكن است كيفيت مطلوبي نداشته باشند، واردات از چين حجم زيادي از واردات به ايران از اين كشور انجام مي شود. اگر شما هم علاقه مند به خريد از چين هستيد، در زير ليست كالاهاي وارداتي از چين به ايران در 4 ماهه اول سال را مشاهده مي كنيد. وقتي بدانيد رقباي شما چه محصولاتي از چين به ايران وارد مي كنند، مي توانيد تصميمات بهتري بگيريد و استراتژي تجاري دقيق تري را اجرا كنيد!

فهرست كالاهاي وارداتي از چين به ايران

وقتي بدانيد رقباي شما چه محصولاتي از واردات چمداني از چين چين به ايران وارد مي كنند، مي توانيد تصميمات بهتري بگيريد و استراتژي تجاري دقيق تري را اجرا كنيد! قبل از بررسي فهرست كالاهاي وارداتي از چين به ايران، ابتدا نگاهي به آمار كلي واردات از چين تجارت ايران در چهار ماهه اول سال خواهيم داشت كه واردات از چين نيز بخشي از آن است.منبع اين آمار گمرك جمهوري اسلامي ايران است.

ليست عدل بندي

ليست بسته بندي شامل يك ليست جزئي از كالاها مي باشد. اين ليست براي تكميل فاكتور تجاري و كمك به گمرك در شناسايي واردات از چين  و نظارت بر كالا استفاده مي شود. در ليست بسته براي واردات از چين چه بايد كرد بندي بايد تعداد جعبه ها و وزن هر كدام و همچنين مواد موجود در هر كدام را ذكر كنيد.صورتحساب اين سندي است كه مالكيت كالا را براي خريدار تأييد مي كند. تمام فاكتورهاي تجاري بايد شامل اطلاعات زير باشد:

·       شماره مالياتي واردكننده

·       توضيحات كامل و كد شناسايي (HS) محصول

·       قيمت واحد كالا

·       INCOTERM اعمال مي شود

·       بايد آرم صادركننده داشته باشد

·       گواهي مبدا

برخي از كشورها براي همه كالاها نياز به گواهي مبدأ امضا شده دارند، اين گواهي توسط اتاق بازرگاني صادر مي شود.

گواهي استاندارد

اين سند توسط شركت كنترل كيفيت و استاندارد صادر شده است. پس از رسيدن محموله به يكي از گمركات كشور، تمامي محموله ها توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد بررسي مي شود. در صورت تاييد كالا توسط اين سازمان گواهي استاندارد صادر مي شود.

براي واردات كالا چه مجوزهايي لازم است؟

مجوزهاي لازم براي واردات كالا بسته به نوع كالا متفاوت است. ليست زير انواع مجوزهاي مورد نياز را نشان مي دهد:

·       داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد

·       صدور مجوز بهداشت

·       مجوز سازمان انرژي اتمي

·       مجوز قرنطينه مرزي

·       مجوز قرنطينه گياهي

·       مجوز وزارت راه

·       داراي مجوز از وزارت ارتباطات

·       مجوز واردات و ثبت سفارش

براي واردات كالا چه مجوزهايي لازم است؟

انتخاب روش حمل و نقل بر اساس روش هاي حمل و نقل بين المللي به شرح زير است:

·       حمل و نقل هوايي، تحويل كالا توسط شركت هاي حمل و نقل هوايي

·       حمل و نقل دريايي، تحويل كالا توسط حامل هاي دريايي

·       حمل و نقل زميني، تحويل كالا با حمل و نقل زميني

البته روش ديگري براي حمل كالا به نام حمل و نقل تركيبي وجود دارد. حمل و نقل تركيبي شامل انتقال كالا از كشور مبدا به كشور مقصد با چندين روش مختلف حمل و نقل است. مثلا در قسمتي از مسير كه حاشيه آبي رنگ وجود دارد. حمل و نقل از طريق دريا انجام مي شود و در قسمت ديگر مسير، كالا از طريق زميني حمل مي شود.

صدور بارنامه

پس از انتخاب روش حمل و نقل، نوبت به صدور بارنامه مي رسد. همانطور كه توضيح داديم مسئوليت حمل و نقل كالا طبق مقررات مذكور (اينكوترمز) بر عهده فروشنده يا خريدار مي باشد. فروشنده كالا را به شركت حمل و نقل انتخابي تحويل مي دهد و بارنامه (BL - Bill of lading) را از شركت حمل و نقل دريافت مي كند. نوع بارنامه بسته به روش انتخابي حمل و نقل هوايي، دريايي و زميني متفاوت است. مرحله دوم واردات كالا، ترخيص كالا است. اين مرحله معمولاً شامل موارد زير است:


برچسب: حمل بار از چين به دبي، هزينه حمل كالا از چين به دبي، حمل بار چين، حمل بار از چين به تهران،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۷:۲۰ توسط:nifonok موضوع: نظرات (0)